søndag den 12. februar 2012

Krejleren

-->
Er lige kommet hjem fra en weekend i København. Jeg elsker København og skal gerne over og ha’ et storbypust mindst en gang i kvartalet. Denne gang bød turen på en dejlig aften hos min storebror og hans kæreste, med lækker mad, go’ rødvin og meget konspireren over hvem det næste navn Roskilde festival afslører. De har jo fået fat i alle de gode med B, som de først afslørede og er nu med Cure startet på alle de gode med C. Der var mange gode bud, synes især Johnny Cash var et af de bedste, om end et en smule utopisk, bud. Jeg overnatter som regel hos min mors kusine ”tanten” og hendes mand på Nørrebro, her står den på spandevis af the i køkkenet krydret med snak om alt mellem himmel og jord. Jeg nyder rigtig meget at komme hos dem, og bliver oftere klogere på en masse ting gennem alle vores snakke. Lørdag stod den på hygge med nogle gamle venner, hvor er det dog irriterende at mennesker man holder rigtig meget af, skal bo så langt væk. Søndag tog tanten og jeg på loppemarked i TAP1, det var et ret fedt loppemarked, lidt irriterende at gå rundt med tanken om at hvis jeg fandt helst skulle kunne komme med hjem i toget… det satte sine begrænsninger.
Men jeg fandt selvfølgelig lidt, snakkede med kæresten undervejs og pralede af at jeg kun havde købt én lille ting. Den var denne lille fine æske(?)



Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad den har været brugt til, men fin er den, og jeg er sikker på, at jeg nok skal finde på noget som den passer helt perfekt til. Lige efter jeg havde afsluttet samtalen med kæresten gik det dog galt. Jeg faldt over en PH-lampe, men tænkte at den nok kostede en formue, og i øvrigt var noget besværlig at få med hjem. Jeg var dog alligevel nysgerrig nok til at spørge efter en pris. Hun startede på 100 kr. Nu er jeg jo vokset op med en far, der arbejde som indkøber, hvis far i øvrigt bladrede samtlige reklamer igennem og gik rundt til alle forretningerne for at få tingene billigst muligt, så jeg var jo nødt til at forsøge at prutte om prisen. Jeg startede på 50 og efter lange overvejelser og prutten frem og tilbage endte vi på 65 kr. og ekstra bagage til mig. Den trænger til en ordentlig omgang rengøring, en ny ledning, den er ret skæv og har nogle buler, men den har kostet 65 kroner… 65 kroner for en PH-lampe, det er da for vildt!


Billedet er blevet lidt rystet, men her er den alligevel. Det var en meget stolt krejler der kom hjem til kæresten og fremviste dagens fangst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar